Tuesday 13 January 2009

Här följer ett inlägg på Svenska...

Slog på TV:n i ren desperation och tyckte att jag hade lyckats rätt bra när jag landade på 5:ans frisör variant av den något överanvända programidén talangjakt. Men när den obligatoriska reklamen drog ut på tiden bläddrade jag omkring och landade på något konstigt tävlingsprogram på 1:an. Först fattade jag inte vad det var, namnet på en av deltagarna var vagt bekant. Sen visades i snabb följd Pär Elofsson, Erica Johansson och Anders Gärderud! Det visade sig vara ett tävlingsprogram/dokusåpa där alla deltagare är elitidrottare som har lagt av.

De genomför en rad tävlingar med olika teman, som t.ex. Laganda, och den som får ihop minst poäng måste klara av en utmaning som är rätt djävulsk: stå under en ställning och vänta på att en av flera möjliga pinnar ska falla ner. Detta kan ske efter 3 sekunder, men lika gärna efter 5 timmar. Fångar du inte pinnen får du åka hem. Ingen utröstning. Ingen tvekamp mellan "de sämsta". Under dagarna sitter dessa mästare och pratar och har det allmänt trevligt. Då och då smalas de för att titta på en video som samanfattar en av deltagarnas karriärer. Wassbergs var lång.

Vilken människa som helst som är vagt intresserad av idrott måste ju tycka att detta är oemotståndligt! Jag gör iaf det. Hoppas de gör fler säsonger, och att de kan övertala Magdalena Forsberg att vara med.

No comments: