Friday 9 November 2007

Masochism...

...är att, dagen före ett seminarium, apatiskt ligga kvar i sängen tills klockan 19:00. Stiga upp, och på något sätt lyckas fördriva tiden tills klockan 23:00 innan man tar i tur med det növändiga pluggandet, vilket innebär att klockan är 05:30 innan man ensa har börjat med att skriva svar på seminariefrågorna. När detta är klart är klockan ca 08:00, och eftersom seminariet börjar klockan 10:15 är det lika bra att äta frukost. För att motverka trötthet intaga en kopp kaffe och gå in till stan. På något mirakulöst sätt lyckas klara sig igenom seminariet utan att vara alltför osamanhängande (måste vara kaffet) och sedan gå och äta lunch på Uplands. (Ytterligare en kopp kaffe) Sedan gå och handla lite på stan, gå tillbaks till institutionen och kolla mailen och alla bloggar. Sedan besluta sig för att åka till IKEA och köpa foto-ramar (till ett överkomligt pris). Åka tillbaks för att byta buss för att äntligen kunna ta sig hem. (Vid det här laget är man fysiskt illamående av utmattning) Missa hållplatsen pga bristande fokusering, vilket resulterar i en extra promenad. När man sedan kommer hem, i stället för att däcka på sängen, borstar tänderna och tvättar bort sminket, för att sedan skriva ett blogg-inägg om det hela.

När jag vaknar i morgon kommer jag förmodligen att må lika bra som om jag hade blivit överkörd av en ångvält...

2 comments:

Nightflyer said...

Aj. Det lät inte så bra för hälsan... Jag har iaf ingen skola att oroa mig för nästa dag. Inte jobb heller för tillfället. Sov nu hela natten!

Yeonni said...

Heh, jag gjorde nåt liknande en gång på IB, och spelade sedan rollspel till sent på natten... det förstör typ hela veckan, men medan man fortfarande är ung... så kan man lika gärna vara dum i huvet. Sov gott nu.